Acta de la 1a reunió de la comissió de comunicació 5-06-2011

Acta de la Comissió de Comunicació de les Corts – Dia 5 de juny de 2011

A la primera reunió d’aquesta comissió s’han tractat els temes i s’han pres les decisions següents:Reunió d’assemblees de Catalunya

En Robert ens ha fet cinc cèntims del que es va parlar aquest dissabte 4/6 a la reunió d’assemblees de Catalunya, a la plaça Catalunya. Demà ho comentarà extensament a tota l’assemblea. Pel que afecta a aquesta comissió, ens hem preocupat per la connectivitat que s’ha proposat entre les assemblees i, a excepció de la repetició d’aquesta reunió cada dues setmanes, entenem que encara no existeix cap plataforma o protocol que pretengui canalitzar-la. De moment, ho farem de la millor manera possible doncs

Què tenim i com funciona?
A dia d’avui, l’assemblea de les Corts disposa de les següents eïnes de comunicació digital:
– Facebook:
Existeixen tant un perfil d’usuari (www.facebook.com/indignatslcorts) com una pàgina (enllaç) a aquesta xarxa social. Els dos tenen avantatges i inconvenients però, ara per ara, la gent està fent més ús del perfil que de la pàgina. Tot i així, es mantindran operatius els dos fins que realment escollim un abans de l’altre.
L’ús predominant d’aquest mitjà serà informatiu en petit format, divulgant activitats i accions que es facin al barri, així com aquelles que es promoguin des d’altres barris, ciutats o plaça Catalunya i que es considerin importants. S’evitarà redifondre sistemàticament tota la informació de qualsevol altra assemblea/acampada ja que aquestes disposen de les seves pròpies eïnes (no cal que siguem el mirall de ningú)
S’han ofert a gestionar-lo la Carla B. I la Mercè M., a més dels dos companys que van oferir-se dilluns passat.
Twitter:
Existeix un compte a aquesta xarxa social (@AssembleaLCorts), amb un objectiu similar a l’anterior, que aprofitarà les particularitats d’aquesta xarxa social (tot és públic, missatges limitats a 140 caràcters…) per ser més immediat que el Facebook.
S’evitarà, al igual que a Facebook, difondre informació no contrastada o que no provingui de fonts fiables. Hem de vigilar de no estendre rumors, vamos.
S’han ofert a gestionar-lo la Mercè i la Mercè M.

correu Gmail (assemblealescorts@gmail.com)

Serveix principalment per a la comunicació de l’assemblea cap a l’exterior, això implica diàleg amb altres assemblees, així com amb organitzacions o persones individuals que vulguin contactar amb nosaltres i no puguin venir a l’assemblea. No obstant, també s’usarà aquest compte de correu per enviar notificacions de caràcter general i important. També serà la via recomanada per la Comissió de Comunicació per a recollir la informació relativa a l’organització de les assemblees (punts del dia que demanen les comissions) o la recepció de material a penjar a la web (actes).

Del que es rebi en aquest correu, el que pugi solucionar-se “al moment” així es farà (donar accés a llistes de distribució, informació sobre hores i llocs de reunions i assemblees o activitats diverses…) però el que impliqui debat d’alguna comissió o siguin propostes dirigides a elles es remetrà cap a la llista de distribució corresponent perque se’n puguin fer càrrec. S’entèn que els gestors d’aquest correu no poden estar al tanto de tot el que passa.

S’han ofert a gestionar-lo l’Adrián, la Carla B. i la Mireia

llistes de distribució
Les llistes de correu han de servir per l’organització interna de l’assemblea. Actualment hi ha quatre llistes actives: 

– Una de caràcter general que inclou a tothom que ens ha ofert el seu mail: assemblea-barri-les-corts@googlegroups.com

– Una per a la Comissió de Comunicació:  les-corts-comision-comunicacion@googlegroups.com

– Una per a la Comissió de Difusiódifusio-lescorts@googlegroups.com

– Una per a la Comissió de Contingutscontinguts-lescorts@googlegroups.com

Es vol incidir que aquestes llistes s’usin de forma conscient per no saturar les safates d’entrada dels membres de l’assemblea o la comissió.

Actualment, excepte de la de difusió, de la resta de llistes és administrador el compte assemblealescorts@gmail.com, és a dir, Comunicació. Podem afegir com a administrador a qualsevol membre de la comissió que ho sol·liciti.

blog (https://assemblealescorts.wordpress.com/)

Al blog s’aniran pujant tots els documents que elabori l’assemblea. D’entrada s’hi penjaran les actes de les assemblees -primer per aprovar i després aprovades- així com les actes de les comissions a la seva zona corresponent. A més, els dissenys de pancartes que es facin també tindran un espai. Al blog s’hi pot créixer molt i totes les propostes de millora i ampliació seran benvingudes.

S’han ofert per a gestionar-lo l’Adrián i l’Alberto.

 Fòrum (http://assemblealescorts.foroactivo.com/)

El fòrum serà el nostre lloc de debat on es podran discutir els temes que surtin, també serà el lloc per fer propostes i comentaris de caràcter general. Serà important respectar el funcionament intern que segueixi per evitar la dispersió i pèrdua dels missatges. Així com respectar totes les opinions que hi puguin aparèixer, hi haurà una figura de moderador que permetrà vetllar pel bon funcionament d’aquest.

S’han ofert per gestionar-lo el Victor i la Mercè.

Dinamització de les Assemblees
S’ha distingit dos parts en l’organització de les assemblees del barri: la preparació de l’ordre del dia i la dinamització en sí de l’assemblea.
De la primera part s’encarregarà la Comissió de Comunicació segons les peticions que reculli durant la setmana per les diferents vies de contacte.
La segona part serà una responsabilitat rotativa i s’aniran encarregant cada cop diferents membres de l’Assemblea. Es troba interessant que dues persones s’encarreguin de moderar l’assemblea: l’una fa pròpiament de moderador i l’altra gestionarà els torns de paraula, de manera que a la propera assemblea, qui gestionava els torns passa a moderar i una nova persona agafa el relleu en al gestió dels torns. La presa de l’acta es demanarà a un voluntari de la pròpia assemblea. Creiem que així fomentem la participació de tothom en les feines organitzatives i evitem que ningú monopolitzi cap mena de tasca de control sobre la mateixa.
S’ofereix com a moderador principal de la pròxima assembla en Victor.
Ordre del dia de l’assemblea del dilluns 6 de juny
Amb l’experiència de les assemblees anteriors, de les de plCatalunya i la d’alguns dels assistents, així com preveient les necessitats de parla de les diferents comissions en base a la feina desenvolupada durant la setmana i les peticions rebudes, es proposa aquest ordre del dia:
1. Presentació de l’assemblea, funcionament (torns de paraula, gestos, duració de les intervencions en debat de proposta, etc) i agraïment als assistents
2. Aprovació de l’acta anterior (si no hi ha cap esmena)
3. Lectura i aprovació de l’ordre del dia (si s’escau, sinó, amb les modificacions oportunes)
4. Informació de les comissions:
4.1. Comissió d’Enllaç: (abans plCatalunya) Explicarà la reunió d’assembles de Catalunya del dissabte i presentarà els objectius de la comissió, demanant voluntaris per a col·laborar
4.2. Comissió de Comunicació: Presentarà breument i pedagògica les diferents eïnes de comunicació digital de que disposem i com usar-les. Proposta: s’accepten?
4.3. Comissió de Continguts
4.4. Comissió de Difusió
5. Torn obert de paraula
6. Planificació de la propera assemblea
Les propostes que presentin les comissions es votaran tot just després de presentar-les i, si sorgeix debat, s’obrirà un cicle de màxim 6 torns de paraula (aprox.) i una durada de 2 minuts cadascun per no afectar gaire al ritme previst de l’assemblea. Si, tot i així, no sortís una votació ferma o no es fomentés realment un debat, s’obrirà un cicle de 2 torns a favor i 2 torns en contra de la proposta, de 2 minuts cadascun. Si, finalment, la votació no és concloent. Es considerarà rebutjada (no acceptada) i tornarà a la comissió que l’ha proposat.

Propostes
Es portarà per a l’assemblea una nova graella on la gent podrà apuntar el seu correu de contacte i les comissions amb les que voldria participar (posant creus) –> Adrián
– Es farà e-mail informatiu de per a què serveix cada eina de comunicació digital disponible i com usar-la. –> Victor
– Es crearà un googlegroups (llista de distribució) per a la comissió Continguts i s’enviarà un correu a tothom per a convidar-los a apuntar-se. –> Adrián
– S’obrirà un tema al Fòrum per tal que tothom pugui aportar idees en el disseny del blog –> Adrián/Victor/Mercè
– Es proposarà a Difusió fer “cartells de terra” per a visibilitzar que les reunions a l’aire lliure de les comissions no són reunions d’amics sinó grups de treball del moviment indignats. –> Per a proposar a l’assemblea/difusió
 

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s